◕ جهـــــــــــان نمــا ◕

◕ جهـــــــــــان نمــا ◕
قالب وبلاگ


احساس مثل شیر اب نیست که بتوان هر وقت اراده کردیم انرا ببندیم و باز کنیم.اما اگر نمیتوانیم انرا تحت فرمان خود بگیریم، بهتر است با ان سر ملاطفت باز کنیم. اگر بطور ارادی و مستقیما مهار شدنی نیست، می توان غیر مستقیم اختیارش را به دست گرفت.
احساس بد با کوشش اگاهانه،یا قدرت اراده،بر طرف شدنی نیست. باید با احساس دیگری به جنگش رفت. اگر نمیتوان با یورشی رودرو احساس منفی را از صحنه بیرون کرد، میتوان جایش را با احساس مثبت عوض کرد. فراموش نکنید حقایقی که از محیط برداشت میکنیم حالت می گیرد. هر وقت دیدیم که احساس نامطلوبی را تجربه میکنیم، چه بهتر که روی احساس نامطلوب تمرکز نکنیم. فکر بیرون راندنش هم بی مورد است.
به جای اینکار چه بهتر که سراغ تصور مثبت برویم.ذهنمان را با خاطرات و تصاویر مثبت و مطلوب پر کنیم. اینطور احساسات منفی از بین میروند و خیلی راحت محو و بخار می شوند. با رجوع به تصاویر جدید،احساس تازه ای موافق حال شکل می گیرد.
از سوی دیگراگر همه حواس متوجه بیرون راندن و حمله مستقیم به افکار نگران باشد،لزوما باید روی جنبه های منفی متمرکز شویم و اگر بتوانیم اندیشه نگران را از وجودمان بیرون کنیم، چه بسا اندیشه منفی جدیدی، بدتر از اولی جایش را بگیرد زیرا جو ذهنی گذشته هنوز منفی است.
دکتر ماکسول مالتز_ روانشناسی تصویر ذهنی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: علمیروانشناسی
[ جمعه 28 مهر 1391 ] [ 20:14 ] [ کیان ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم وزجان و دل یارم شوی تا عاشق زارت شوم من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران اول به دام آرم ترا و آنگه گرفتارت شوم
نويسندگان

دریافت كد ساعت